- Zgodnie z harmonogramem, w miejscu nowej przeprawy stoi już konstrukcja mostu. Budowę sześciu, żelbetowych podpór mostowych poprzedził całkowity demontaż starej, wyeksploatowanej konstrukcji mostu. Ukończono już prace przy budowie pięciu nowych betonowanych przęseł dla obu torów. Przeprowadzono sprężenie ustroju nośnego nowego obiektu. Pod koniec lipca rozpocznie się wypełnianie tłuczniem koryt balastowych mostu; a w drugiej połowie sierpnia przystąpimy do układania torów. Trwają również prace związane z urządzeniami srk i teletechniką niezbędnymi dla bezpiecznego kursowania pociągów – mówi Bohdan Ząbek, z zespołu prasowego PKP PLK.
Na starym moście ruch pociągów był możliwy tylko po jednym torze, z ograniczeniem prędkości do 50 km/h. Nowy obiekt będzie przystosowany do jazdy pociągów z prędkością do 120 km/h po dwóch torach. Most zapewni najkrótsze połączenie kolejowe z Wrocławia do Lipska i Berlina. Po modernizacji z przeprawy będzie mogło korzystać w ciągu doby nawet ponad 150 pociągów towarowych i pociągi pasażerskie.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?