Inwestor - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisał już umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych. Jej wartość opiewa na prawie 18 mln zł. Najbardziej korzystną ofertę przedstawiło konsorcjum złożone z trzech firm: Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, Przedsiębiorstwa Robót Mostowych
- Mosty Łódź oraz Biura Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Czas realizacji wynosi 30 miesięcy. - Celem projektu jest zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h oraz zwiększenie dopuszczalnego obciążenia - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP PLK.
Modernizacja urządzeń umo-żliwi dwutorowy ruch kolejowy pomiędzy stacjami granicznymi Węgliniec i Horka. Dotąd nie było to możliwe. By nie zamykać na wiele miesięcy kolejowej przeprawy, budowa mostu będzie prowadzona w dwóch etapach.
Stary most powstał w 1870 roku. Od dawna jest w złym stanie technicznym. Czynny jest jeden tor. Pociągi mogą nim jeździć z prędkością 70 km/h. W 2008 roku ministrowie infrastruktury Polski i Niemiec podpisali umowę, w której zobowiązaliśmy się do budowy nowego mostu. Niemcy już wywiązali się ze swojej części umowy, bo kolejowy most na Odrze we Frank-furcie jest już gotowy.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?