Kampania #HejtOutLoveIn: Wspólnie Przeciwko Hejtowi w Internecie

Materiał informacyjny T-Mobile
W dobie cyfrowej rewolucji, Internet stał się nieodzowną częścią naszego życia, oferując nieskończone możliwości komunikacji, nauki i rozrywki. Jednakże, wraz z rozwojem mediów społecznościowych, nasilił się również problem hejtu online – zjawiska, które nie tylko zatruwa przestrzeń publiczną, ale również ma realny wpływ na samopoczucie i zdrowie psychiczne osób, które go doświadczają. Z tego powodu, Fundacja SEXEDPL we współpracy z T-Mobile Polska, a teraz także z platformą TikTok, zainicjowała drugą odsłonę kampanii #HejtOutLoveIn, mającej na celu promowanie pozytywnych postaw i minimalizowanie przemocy w sieci.

Hejt w Sieci: Problem Wszystkich Nas

Jak podkreśla Anja Rubik, założycielka i prezeska zarządu Fundacji SEXEDPL, doświadczenia online mogą mieć bezpośredni wpływ na nasze życie. "Od lat jestem aktywna na platformach społecznościowych i również doświadczałam hejtu. Przemoc w sieci może spotkać każdego z nas, dlatego tak ważna jest otwarta dyskusja, edukacja młodych osób i wzajemne wsparcie," mówi Rubik. Biorąc pod uwagę, że według badań NASK niemal 40% młodych ludzi nie reaguje na przemoc w Internecie, kampania #HejtOutLoveIn staje się niezbędnym krokiem w kierunku zmiany tej niepokojącej statystyki.

Pierwsza faza kampanii HEJTOUT skupiła się na edukacji młodych ludzi na temat rozpoznawania hejtu. Obecna, druga odsłona, idzie o krok dalej, aktywnie promując pozytywne postawy. Do inicjatywy dołączył TikTok, platforma, która stała się istotnym elementem życia młodych ludzi, oferując nowe możliwości dla edukacji i wsparcia.

Współpraca, Edukacja, Wsparcie

Projekt #HejtOutLoveIn oferuje szeroki zakres działań, od warsztatów, przez serię filmów edukacyjnych, po specjalne serwisy w aplikacji TikTok, dedykowane bezpieczeństwu online. Dzięki współpracy z ambasadorami, którzy dzielą się własnymi doświadczeniami, kampania ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, oferując realne wsparcie osobom doświadczającym przemocy w sieci.

"Sieć jest wspólnym miejscem nas wszystkich i nie możemy pozwolić, by dominował w niej głos tych, którzy krzyczą najgłośniej. Jako operator, rozumiemy naszą rolę w kreowaniu bezpiecznego środowiska online i aktywnie działamy na rzecz promowania pozytywnych zachowań wśród użytkowników Internetu." – mówi Barbara Rożyńska z T-Mobile Polska.

Razem możemy więcej

Kampania #HejtOutLoveIn już teraz może pochwalić się imponującymi wynikami - pod hashtagiem #HejtOutLoveIn na TikToku znaleźć można ponad 130 wideo, które mają już ponad 20 milionów wyświetleń. To pokazuje, jak wielki jest potencjał społeczności online w zakresie wspierania pozytywnych zmian.

„Mamy wspólną odpowiedzialność za świat, jaki tworzymy. Dlatego nie bójmy się reagować na hejt, zgłaszać to, co uważamy na krzywdzące i prosić o pomoc. W jedności siła. To naturalne, że wsparcie innych wzmacnia i pokazuje nowe rozwiązania. To jedyny sposób, by przejąć kontrolę nad hejtem. Warto dawać dobry przykład innym i pokazywać jak mądrze korzystać z Internetu” – mówi psycholog i terapeuta seksualny Michał Sawicki.

Antyprzemocowa, anonimowa linia pomocowa SEXEDPL, wspierana technologicznie przez T-Mobile, działa pod numerem 720 720 020. Skierowana jest do osób uwikłanych w przemoc i oferuje bezpłatną pomoc psychologiczną.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Kampania #HejtOutLoveIn: Wspólnie Przeciwko Hejtowi w Internecie - Portal i.pl

Wróć na zgorzelec.naszemiasto.pl Nasze Miasto