Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"My się szkoły nie boimy". Innowacyjny projekt w Zawidowie, a w nim wsparcie psychologiczne dla rodziców i dodatkowe zajęcia dla uczniów

OPRAC.:
Justyna Orlik
Justyna Orlik
zawidow.eu
Duże zmiany szykują się po wakacjach w zawidowskiej podstawówce – ponad 90 procent uczniów weźmie udział w dużym projekcie edukacyjnym, który ma ułatwić dzieciom i młodzieży powrót do szkolnej rzeczywistości po dwóch latach pandemicznej izolacji. Na cykl dodatkowych zajęć, warsztatów psychologicznych i wyjazdów integracyjnych gmina pozyskała pieniądze unijne.

COVID-19 wpłynął na życie wielu ludzi, najbardziej jednak na dzieci i młodzież, które z dnia na dzień straciły kontakt ze szkolną rzeczywistością. Zamknięcie placówek edukacyjnych wymusiło prowadzenie zajęć w formule online. Nauczanie zdalne stało się przymusowym środkiem ochronnym w walce z zagrożeniem COVID-19.

U wielu dzieci i młodzieży zaobserwowano spadek poziomu emocji, poczucie osamotnienia i nudy, a wszystko to z braku możliwości uczestniczenia w spotkaniach z przyjaciółmi i korzystania z zajęć pozalekcyjnych.

Rok temu w zawidowskiej podstawówce przeprowadzona została diagnoza, która wykazała, że trwająca od dwóch lat pandemia COVID-19 i związany z nią reżim sanitarny znacznie osłabiły kondycję psychiczną uczniów, co przełożyło się niestety także na wyniki w nauce. Remedium na taki stan rzeczy ma być projekt pn. „My się szkoły nie boimy – wsparcie uczniów SP w Zawidowie w powrocie do szkoły po przerwie związanej z pandemią COVID-19”, na który gmina pozyskała dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Co zaplanowano w projekcie?

Tak jak już wspomnieliśmy, w projekcie weźmie udział prawie cała szkoła, bo – powołując się na dane z diagnozy- prawie każdy z uczeń wymaga po pandemii konkretnego wsparcia w jakimś obszarze. W ramach projektu uczniowie będą mogli w większym stopniu rozwijać swoje zainteresowania i zdolności, ale także uzupełnić brak w nauce, czy otrzymać indywidualne wsparcie psychologiczne.

Jeśli chodzi o zajęcia, które mają pomóc uczniom nadrobić braki w nauce, to największy nacisk zostanie położony zostanie na przedmioty ścisłe. Przez kilka miesięcy 283 uczniów weźmie udział w zajęciach dodatkowych, wyrównawczych i pozalekcyjnych. Uczniowie uzyskają także pomoc psychologiczno-pedagogiczną w zakresie indywidualizacji nauczania. Dzięki temu rozwiną m.in. kompetencje kluczowe i społeczne, co w konsekwencji pomoże im powrócić do normalnego, stacjonarnego nauczania.

Ale projekt to nie tylko zajęcia wyrównujące braki w nauce i warsztaty psychologiczne, to także przyjemności takie jak wyjazdy na zieloną szkołę, wycieczki do Hydropolis, wrocławskiego zoo, czy wypady w góry. Te aktywności mają wspierać integrację rówieśniczą.

W szkole będą funkcjonowały także kółka zainteresowań: szachowe, sportowe, chemiczne i biologiczno-przyrodnicze.

Warto nadmienić, że projekt zakłada także warsztaty psychologiczne dla rodziców. Zajęcia ze specjalistami pomogą rodzicom zdiagnozować problemy ich pociech, „wyłapać” niepokojące symptomy i popracować nad nimi.

Wszystkie zajęcia odbywać się będą do września do końca marca 2023 r.

Zobacz także:

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zgorzelec.naszemiasto.pl Nasze Miasto