Prezentacja podczas tak prestiżowej imprezy jak Targi Książki w Lipsku, będzie możliwa dzięki współpracy nawiązanej między Saksońską Agencją Oświatową (SBA), a Targami Książki w Lipsku.
Przedsięwzięcie stanowi część projektu: InterKulturManagement. Zarządzanie kulturą w saksońskich i dolnośląskich szkołach. Jego uczestnikami są uczniowie w wieku od 15 do 18 lat ze Zgorzelca, Bolesławca, Lubania, Görlitz, Hoyerswerdy i Niesky, nauczyciele oraz pracownicy sektora kultury i menadżerowie kultury.
W lutym, podczas spotkania w goerlitzkim biurze Saksońskiej Agencji Oświatowej, przedstawiciele Lipskich Targów Książki, Gazety Saksońskiej oraz Neisse Verlag, na przykładzie dużego projektu jakim są właśnie Targi Książki, pokazali dolnośląskim i saksońskim adeptom zarządzania na czym polega i jak jest zorganizowany marketing kultury.
Cały projekt będzie realizowany przez 2 lata. W tym czasie w szkołach biorących w nim udział powstanie sieć firm uczniowskich o profilu zarządzanie kulturą. Pracująca w nich młodzież będzie wspólnie planować i organizować kulturalne imprezy młodzieżowe, zorganizuje warsztaty artystyczne dla swoich rówieśników oraz przygotuje niemiecko-polską „Scenę talentów”.
Przy wsparciu nauczycieli, mentorów oraz profesjonalnych trenerów młodzi ludzie zdobędą wiedzę fachową i praktyczne doświadczenie w zakresie dwustronnej współpracy, rozwiną też praktyczną znajomość języków (niemiecki, polski, angielski) oraz poznają potencjał kulturalny swojego regionu, który w przyszłości może dla nich stanowić ciekawą perspektywę zawodową.
Punktem kulminacyjnym projektu będzie Festiwal Kultury Młodzieżowej, który zostanie zorganizowany wiosną 2012 roku.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?